Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 24.05.2017 · 0 komentarzy · 1111 wyświetleń

Ford Kuga II TDCi po gruntownym liftingu

Model Ford Kuga II pojawił się na rynku w 2012 roku i był oferowany jako model globalny, co oznacza, że jego wersje przeznaczone na różne rynki nie różniły się za bardzo między sobą. Producenci dopiero po upływie 5 lat zdecydowali się na lifting, jednak warto było czekać, ponieważ poprawiono multimedia, jednostki napędowe oraz wprowadzono do oferty wersję luksusową Vignale.

Luksus dla wszystkich użytkowników

Koncern Ford stale rozszerza ofertę luksusową Vignale, którą wprowadzono również do prezentowanego SUV-a w kompaktowym rozmiarze. Dzięki temu za względnie przystępną cenę można kupić model posiadający w sobie elementy pojazdu luksusowego. Auto posiada atrakcyjne kolory lakieru, bogate wyposażenie oraz koła na 18-calowych felgach (można je zmienić na 19). Zewnętrzny wygląd charakteryzuje się również sześciobocznym grillem, przyciemnionymi szybami oraz płytami pod zderzakami o wysokim połysku. Wersję luksusową można połączyć z każdą oferowaną jednostką napędową.

Wersja sportowa

Wersja ST Line charakteryzuje się większą dynamiką oraz agresywnie stylizowanymi zderzakami. Dodatkowo w pojeździe tym zastosowano twardsze zawieszenie. Ten dynamiczny model SUV-a sprzyja ostrej jeździe oraz gwarantuje bardzo dobre właściwości jezdne. Nowoczesna elektronika chroni przed nadmiernymi prędkościami, a wnętrze pojazdu jest dobrze wyciszone, co przekłada się na bardzo wysoki komfort jazdy.

Mocne silniki Diesla

W modelu Ford Kuga II zastosowano mocne silniki TDCi o pojemności 2 litrów i mocy 150 oraz 180 koni mechanicznych. Moment obrotowy na poziomie 400 Nm jest generowany przy 2000 obrotach na minutę. Silnik ten współpracuje z ręczną 6-biegową skrzynią oraz dwusprzęgłową przekładnią automatyczną Powershift. Wersja z automatem jest droższa o 9 tysięcy złotych, jednak jest to dobry wydatek, ponieważ pracuje ona wydajnie i niezawodnie. Opisywany samochód przyspiesza do 100 km/h w czasie 10 sekund, a jego prędkość maksymalna to 200 km/h. Wersja ze skrzynią manualną przyspiesza do 100 km/h w czasie 9,2 sekund. Zużycie paliwa to poziom około 7 litrów na 100 km.

Prześwit 192 mm oraz AWD w opcji

W wersji z najmocniejszymi jednostkami napędowymi, Ford Kuga II posiada napęd na cztery koła. Słabsze silniki współpracują z napędem na przednie koła. AWD w połączeniu ze 192 mm prześwitem doskonale radzi sobie poza utwardzonymi trasami na piasku, błocie, w lasach i innym trudnym terenie. Warto wspomnieć o systemie Curve Control, który chroni przed utratą przyczepności na zakręcie pokonywanym z dużą prędkością. Z kolei system Torque Vectoring Control polepsza stabilność na granicy przyczepności dzięki lekkiemu przyhamowaniu koła wewnętrznego.

Podsumowanie

Ford Kuga II to pojazd zaliczany do dość wymagającego segmentu. Posiada on już 5-letni staż, jednak zmiany wprowadzone w ramach liftingu są zachęcające. Atutami są bardzo dobre właściwości jezdne, wydajny napęd na cztery koła oraz szeroki wybór silników. W niektórych przypadkach materiały wykończeniowe pozostawiają jednak sporo do życzenia.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt