Alians Nissan-Renault prześcignął Grupę Volkswagen w globalnym rankingu sprzedaży pojazdów
W skład wspomnianego francusko-japońskiego aliansu wchodzą marki, takie jak Renault, Nissan, Mitsubishi oraz Dacia. W pierwszej połowie 2017 roku ich całkowita sprzedaż sięgnęła 5 268 079 egzemplarzy, podczas gdy sprzedaż koncernu Volkswagen sięgnęła poziomu 5 115 900 egzemplarzy.Bardzo istotny wpływ na sukces miała z pewnością rosnąca sprzedaż modeli Renault Clio, Megane, Captur, Sandero oraz Duster. Nissan również miał spory wpływ na osiągnięcie pozycji lidera sprzedaży dzięki modelom X-Trail/Rogue, Sentra/Sylphy, Qashqai oraz Altima/Teana. Mitsubishi z kolei wprowadziło na rynek 495 tysięcy egzemplarzy, wśród których dominowały modele Outlander i Pajero Sport.
Kolejną korzyścią jest rosnąca sprzedaż samochodów wyposażonych w napęd elektryczny. W ciągu sześciu miesięcy sprzedano 481 151 egzemplarzy modelu Nissan Leaf, Renault Zoe oraz Mitsubishi i-MiEV. Do grona tych pojazdów zaliczono również model Outlander w hybrydowej wersji plug-in.
Sama marka Nissan zanotowała udział w rynku na poziomie 2 894 488 sprzedanych pojazdów co oznacza wzrost o 5,6 procent w porównaniu z 2016 rokiem. Najlepsze wyniki koncern osiągał na rynkach Stanów Zjednoczonych, Chin, Japonii, Meksyku, Wielkiej Brytanii, Kanady, Rosji, Francji, Włoch oraz Niemiec. Renault w tym samym roku zanotował sprzedaż 1 879 288 egzemplarzy, więc mamy do czynienia ze wzrostem na poziomie 10,4 procent. Najważniejsze rynki w przypadku Renault to Niemcy, Hiszpania, Turcja, Brazylia, Iran, Wielka Brytania oraz Argentyna.