Toyota okazała się najcenniejszą marką motoryzacyjną na świecie
W rankingu Forbes opublikowanym w 2017 roku najcenniejszą marką motoryzacyjną okazała się po raz kolejny Toyota. Jest to jedyny przedstawiciel branży motoryzacyjnej, który załapał się na miejsce w ścisłej czołówce (8 miejsce ogólnie). Drugie miejsce przypadło koncernowi Mercedes, natomiast na trzecim miejscu znajduje się BMW. Generalnie w rankingu bardzo dobre pozycje zajmują marki japońskie oraz niemieckie. Oprócz tego w pierwszej setce znalazły się marki Ford oraz Chevrolet z USA i Hyundai z Korei.Jak widać w gronie tym brakuje europejskiego giganta, jakim bez wątpienia jest marka Volkswagen. W pierwszej 100 znalazły się jedynie marki Audi oraz Porsche należące do tego koncernu. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest amerykańskie spojrzenie na motoryzację ze strony analityków Forbesa.
W USA liczą się praktycznie pojazdy producentów amerykańskich oraz japońskich. Jeśli klienci z USA decydują się na zakup pojazdów z innych krajów, to głównie sięgają po auta klasy premium (to właśnie dlatego Mercedes, BMW i Audi zajęły tak wysoką pozycję w rankingu). Skuteczne kampanie reklamowe sprawiają, że w Stanach Zjednoczonych doceniana jest marka Hyundai, ale również Volkswagen zyskuje coraz większe wpływy na tym rynku, między innymi dzięki premierze SUV-a Atlas. Z pewnością rozwój ten został spowolniony przez tak zwaną aferę Dieselgate.