Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 3.10.2017 · 0 komentarzy · 582 wyświetleń

Nie powstanie tania marka VAG. Rozmowy Volkswagena i Taty zakończone fiaskiem

Do niedawna to właśnie Skoda była uznawana za tanią markę koncernu VAG. Jednak od pewnego czasu ta czeska firma przestała oferować pojazdy w niskiej cenie i zdecydowała się na pozycjonowanie swoich aut jako najbardziej praktycznych w segmencie. W związku z tym VAG szykuje się do stworzenia nowej marki.

Rozmowy Volkswagena i Tata Motors zakończone fiaskiem

Koncern Volkswagen już od pewnego czasu szykuje się do stworzenia niedrogiej, budżetowej marki, która pozwoli na umocnienie pozycji tego niemieckiego koncernu głównie na rynku azjatyckim. Wschodnie rynki mają być głównym celem ekspansji tego producenta.

Warto też dodać, że Volkswagen w dalszej przyszłości chce również poprawić swoją pozycję w Europie. Jak pokazuje sukces Dacii, w Europie potrzebne są tanie pojazdy o prostej konstrukcji. Rumuńska marka notuje doskonałe wyniki sprzedaży nie tylko w biedniejszych krajach, ponieważ przykładowo Duster każdego roku znajduje się na liście 10 najlepiej sprzedających się modeli we Francji.

Nieudane rozmowy z Tatą

Volkswagen w celu minimalizacji kosztów poszukuje partnera, z którym mógłby produkować tanie pojazdy przeznaczone na azjatycki rynek. Ostatnio prowadzone były rozmowy z indyjską firmą Tata. Jeśli chodzi o VAG to do negocjacji oddelegowani zostali przedstawiciele czeskiej Skody.

Pierwsze plany zakładały, że Skoda produkowałaby pojazdy bazujące na indyjskiej platformie AMP, jednak Skoda odrzuciła ten pomysł, ponieważ Czesi obawiali się, że auta na takiej platformie mogłyby być za bardzo przestarzałe i w niedalekiej przyszłości miałyby spore problemy z przechodzeniem testów zderzeniowych, których wymagania i rygor stale się zwiększają. Dodatkowo takie auta produkcji indyjsko-czeskiej miałyby problemy ze spełnianiem norm emisji spalin. W związku z tym decyzja Skody wydaje się być słuszna i koncern ten chce się skupić na rozwijaniu platformy Volkswagen MQB.

W związku z tym, że korzyści nie byłyby zadowalające dla obu stron, nie doszło do porozumienia. Jest to druga sytuacja, w której Volkswagen nie podejmie współpracy z partnerem z Azji. Wcześniej firma ta chciała wejść na wschodzące rynki we współpracy z Suzuki.

Skoda nie jest już marką budżetową Volkswagena

Od pewnego czasu Skoda rezygnuje z polityki najniższych cen i pozycjonuje swoje auta jako najpraktyczniejsze w segmencie. Przykładowo nowa Skoda Superb stworzona na bazie Volkswagena Passata jest większa od wielu pojazdów klasy średniej-wyższej, a bagażnik o dużej przestronności (660-1950 litrów w kombi) bije konkurencję na głowę. Innym przykładem jest Skoda Octavia o długości 4,66 metrów, podczas gdy standardowa długość aut zaliczanych do segmentu kompaktowego to 4,3 - 4,4 m.
W związku z wysokimi walorami praktycznymi, bogatym wyposażeniem oraz wykończeniem, które jest minimalnie gorsze niż w Volkswagenach, nie należy się dziwić, że cena czeskich modeli uległa wzrostowi. W związku z tym zaciera się różnica między VW, a Skodą. W Polsce cena Octavii jest niższa od Golfa o kilkaset złotych, a w Niemczech to Volkswagen jest tańszy o 400 euro.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt