Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 21.07.2017 · 0 komentarzy · 1037 wyświetleń

Obwodnica Łodzi musi być tańsza - ogłoszono nowy przetarg

W piątek 30 czerwca 2017 roku łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił nowy przetarg na budowę drogi ekspresowej S14, która będzie zachodnią obwodnicą Łodzi. Wcześniejsze próby realizacji tej inwestycji zakończyły się niepowodzeniem ze względu na zbyt wysokie oferty pod względem ceny.

Ruszył nowy przetarg na budowę zachodniej obwodnicy Łodzi

Ogłoszenie przetargu jest następstwem środowej (26.06) decyzji Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Decyzja ta dotyczy budowy dwóch odcinków drogi ekspresowej S14 w pobliżu Łodzi i Zgierza, których łączna długość to 28,5 km. Pierwszy fragment będzie przebiegał od węzła Lublinek do węzła Łódź Teofilów (z budową węzła), a drugi od węzła Łódź Teofilów, a kończyć się będzie w miejscowości Słowik.

Nowa droga ma na celu połączenie autostrady A2 z drogą ekspresową S8, co pozwoli na stworzenie pełnego pierścienia autostrad i dróg szybkiego ruchu wokół miasta Łódź. Założeniem tej inwestycji jest realizacja zgodna z formułą "Projektuj - Optymalizuj - Buduj", a maksymalny czas budowy to 38 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Jest to drugi przetarg dotyczący prezentowanej inwestycji. Pierwszy został unieważniony w kwietniu 2017 roku przez GDDKiA. Wówczas nie udało się wybrać wykonawcy, ponieważ najniższa oferta przekroczyła całkowitą wartość zadania o 264 miliony złotych.

Projekt oferty został zoptymalizowany i zlecający wyrażają nadzieję, że tym razem oferty nie przekroczą zabezpieczonej kwoty w wysokości 1,79 miliardów złotych (z odszkodowaniami za grunty).

Zakres zamówienia dla obu wspomnianych wyżej odcinków będzie obejmował między innymi budowę trasy dwujezdniowej o nawierzchni bitumicznej z przynależną infrastrukturą techniczną obejmującą węzły drogowe, wiadukty, mosty, itp. Zamówienie obejmuje też przebudowę odcinków istniejących dróg, budowę urządzeń odpowiedzialnych za ochronę środowiska i bezpieczeństwa ruchu na drodze, a także likwidację wszelkich kolizji z infrastrukturą techniczną, która już istnieje.

Zadaniem wykonawcy będzie również przygotowanie odpowiedniej dokumentacji technicznej i projektowej oraz budowa fragmentu drogi ekspresowej, którego łączna długość to 28,5 km w zależności od rozwiązań przyjętych przez podmiot wygrywający przetarg.

Zamawiający wymaga wykonania prac projektowych i robót (razem z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie) w czasie nie dłuższym niż 38 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresu zimowego (15 grudnia - 15 marca), który jest jednak wliczany do czasu prac projektowych. Minimalny termin realizacji to 32 miesiące od daty zawarcia umowy.

Jeśli chodzi o kryteria to po raz kolejny najważniejsza jest cena (60 punktów), a kryteria pozacenowe dostały pozostałe 40 punktów. GDDKiA przewiduje, że umowę z wykonawcą lub wykonawcami będzie można podpisać wiosną 2018 roku.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt