Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 19.07.2017 · 0 komentarzy · 534 wyświetleń

Porównanie sześciu modeli pick-up

Europejska i amerykańska motoryzacja różnią się od siebie, ale posiadają też pewne cechy wspólne. Chodzi oczywiście o pojazdy typu pick-up. Co prawda grupa ta charakteryzuje się sporą różnicą wielkości, jednak auta takie zyskały wielu fanów na rynku europejskim. Przez tydzień testowaliśmy sześć konkurencyjnych pojazdów walczących o tytuł najlepszego auta typu pick-up.

Pojazdy pick-up są charakterystyczne dla rynku amerykańskiego, ale zdobyły również uznanie w Europie

Do walki o tytuł stanęło sześć pojazdów: Fiat Fullback, Ford Ranger, Mitsubishi L200, Nissan Navara, Toyota Hilux oraz Volkswagen Amarok. Przez tydzień pojazdy były intensywnie testowane i trzeba przyznać, że ostateczny wybór najlepszego modelu był bardzo trudny.

Stylistyka pojazdów

Klasyczny samochód typu pick-up kojarzy się z typowym pojazdem specjalistycznym przeznaczonym do pracy. Wszyscy producenci takich samochodów wychodzą z dokładnie takiego samego założenia. Oczywiście stylistyka jest zawsze bardzo ważna, jednak w przypadku takich aut schodzi odrobinę na drugi plan. Przede wszystkim powinny to być samochody praktyczne, jednak ostatnimi czasy obserwujemy trend, w którym wygląd modeli pick-up zaczyna nabierać znaczenia. Jest to widoczne między innymi w modelu nowej generacji Toyota Hilux, który jest doskonałym przykładem mówiącym o tym, że stylistyka jest również bardzo ważna w projektowaniu takich pojazdów.

Praktycznie wszystkie modele wyposażono w osłonę tylnej części załadunkowej, a w testowanej grupie jedynie Fiat dostępny jest z zabudową tego sektora. W przypadku konkurencyjnych modeli, taki element wyposażenia jest opcjonalny. Ford i Toyota oferują specjalną roletę osłaniającą pakę. Do takiego rozwiązania trzeba się jednak przyzwyczaić, dobrze się z nim zapoznać, a i tak może ono sprawić sporo problemów.

W tej kategorii najlepiej wypadł Volkswagen oraz Toyota. Nowe wersje posiadają wiele elementów chromowanych, a w przypadku Volkswagena dostępny był również mały emblemat informujący o tym jaki silnik zamontowano pod maską.

Wnętrza aut

Nie tylko wygląd zewnętrzny współczesnych modeli pick-up uległ zmianie, ale również stylistyka wnętrza. Pod tym względem rozwijają się praktycznie wszystkie nowoczesne pojazdy. W autach stosowane są coraz lepsze materiały wykończeniowe. Wszystkie sześć testowanych samochodów jest dostępnych w wersjach 5-osobowych z podwójnymi kabinami zapewniającymi dużą przestronność. W przypadku złożenia drugiego rzędu siedzeń, można uzyskać większą przestrzeń bagażową. W prawie każdym pojeździe znajdowało się specjalne pokrętło odpowiedzialne za ustawienie pracy napędu 4x4 - w przypadku Volkswagena dostępny był tylko jeden przycisk. Funkcja ta przekłada się na możliwości auta w terenie.

Deski rozdzielcze są podobne do innych desek stosowanych w pozostałych modelach konkretnych producentów. W Fordzie dostępna jest więc deska nawiązująca do Mondeo, w autach Fiat i Mitsubishi można było z kolei znaleźć elementy charakterystyczne dla modelu Mitsubishi Outlander, w Nissanie widoczne były elementy Quashqaia, w Toyocie z Avensisa, a w Amaroku widoczne były elementy Golfa. Dzięki takim rozwiązaniom wnętrza pojazdów były bardzo przyjazne dla kierowcy oraz pasażerów. Wszystkie samochody zapewniały sporą ilość miejsca, a o końcowej ocenie decydowały wyłącznie drobne detale. W modelu Amarok można było znaleźć najwięcej gniazdek 12V, a Ranger posiadał najprzyjemniejszą w dotyku kierownicę.

Silniki

W teście udział brały samochody posiadające podobne parametry oraz jednostki napędowe. Różnica w mocach między najmocniejszym, a najsłabszym autem to ponad 70 koni mechanicznych. W pięciu autach moc przenoszona była na napęd przy pomocy automatycznej skrzyni biegów - tylko Hilux posiadał manualną skrzynię biegów. Fiat oraz Mitsubishi posiadały silnik diesla o pojemności 2.4 litrów oraz mocy 180 koni mechanicznych. Ford posiadał silnik 3.2 litra i mocy 200 koni mechanicznych. Amarok został z kolei wyposażony w 3-litrowy silnik V6 TDI zapewniał moc 224 koni mechanicznych. W Nissanie silnik posiadał 190 koni mechanicznych, a najsłabsza Toyota Hilux posiadała silnik diesla o mocy 150 koni mechanicznych.

Żadna z wersji nie charakteryzowała się wysoką kulturą pracy silnika, jednak w każdym przypadku oferowana moc była wystarczająca. Auta radziły sobie świetnie w czasie jazdy po asfalcie oraz podczas pokonywania tras terenowych.

Właściwości jezdne

Samochody pick-up to pojazdy przeznaczone do pracy oraz użytkowania w trudnych warunkach i właśnie w tym aspekcie zanotowane zostały największe różnice. W przypadku Volkswagena brakowało narzędzia, jakim jest reduktor co utrudniało jazdę w terenie, chociaż trzeba przyznać, że auto zachowywało swoją dynamikę nawet w grząskim terenie. Największą przyjemność z jazdy w grząskim terenie dawała Toyota Hilux, która doskonale i dynamicznie radziła sobie z każdą przeszkodą.

Pozostałe modele równie dobrze radziły sobie z jazdą po nierównym terenie. Różniły się one jednak pod względem zamontowanego osprzętu. Fullback posiadał między innymi funkcję blokady tylnego mechanizmu różnicowego, czego na przykład nie było w bliźniaczym modelu Mitsubishi.

Różnice były zauważalne również w przypadku jazdy po drogach asfaltowych. Volkswagen radził sobie z takimi trasami najlepiej, ponieważ zapewniał pewne i precyzyjne prowadzenie. Jeśli chodzi o pozostałe modele to z jazdą szosową również bardzo dobrze radziły sobie Toyota, Nissan oraz Ford.

Ceny pojazdów

Jeśli chodzi o ceny to Fiat Fullback z przedłużoną kabiną kosztuje minimum 131 610 zł, Amarok w limitowanej edycji Aventura to koszt 184 000 zł. Nissan Navarra kosztuje 128 630 zł, L200 to koszt 121 990 zł, a Hilux kosztuje 132 637 zł. Ford Ranger Wildtrack z kolei wiąże się z wydatkiem na poziomie 158 941 zł, więc rozrzut cenowy jest spory, a dodatkowo w każdej sytuacji cena jest związana z różnymi rodzajami nadwozia oraz wyposażenia. Wersje z podobnym wyposażeniem wymagają wydania pieniędzy w kwocie 170-180 tysięcy złotych. Auta pick-up są bardzo korzystnymi wyborami dla firm, ponieważ dzięki nim można zdobyć wiele korzyści związanych z podatkami.

Końcowa ocena

Ciężko jest wskazać zwycięzcę prezentowanego zestawienia pojazdów. Gdyby Volkswagen Amarok posiadał wszystkie elementy techniczne posiadane przez pozostałe auta to bez wątpienia byłby najlepszy. Charakteryzuje się on atrakcyjnym wyglądem oraz bardzo dobrym prowadzeniem na szosie, jednak ze względu na właściwości jazdy w terenie auto spada na koniec stawki. W przypadku pozostałych aut o końcowym werdykcie decydowały drobne detale. Naszym zdaniem najlepiej wypadła Toyota Hilux, która nieznacznie wyprzedziła Forda Rangera i Nissana Navarę. Dalsze miejsca zajmują Fiat Fullback oraz Mitsubishi L200, które są modelami bliźniaczymi. Największymi wygranymi są jednak klienci, którzy mają do wybory szeroką ofertę pojazdów dopasowanych do ich konkretnych wymagań.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt