Testy przechodziła Skoda Fabia w wersji wyposażeniowej Drive, z jednostką napędową 1.2 TSI o mocy 110 KM oraz z przekładnią manualną o 6 przełożeniach. Rok modelowy 2018 nie uwzględnia już tej jednostki napędowej. Najtańsze modele kosztują 58 580 zł, a testowana wersja wiąże się z kosztem ok 65 tysięcy złotych.
Pod względem stylizacji doskonale widać, że mamy do czynienia ze Skodą Fabia. Auto posiada charakterystyczną dla tego modelu linię nadwozia, wygodną kabinę, wiele rozwiązań technologicznych oraz doskonały silnik przystosowany do dynamicznej oraz ekonomicznej jazdy.
Od zawsze atutem Fabii był bardzo przestronny bagażnik, a trzecia generacja oferuje aż 530 litrów maksymalnej pojemności.
Ten nowoczesny samochód oferuje dostęp do wnętrza oraz uruchomienie stacyjki bez kluczyków (system start/stop). Zegary są bardzo czytelne, a deska rozdzielcza prezentuje się bardzo estetycznie. Pojazd posiada również łatwy w obsłudze system multimedialny, pojemne schowki i wiele innych udogodnień.
Standardowe wyposażenie wersji Drive obejmuje duży panoramiczny dach zapewniający odpowiednie doświetlenie wnętrza w ciągu dnia.
Jeśli chodzi o jazdę to silnik zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9,6 sekundy. Jednostka napędowa 1.2 generuje maksymalną prędkość 199 km/h i jest bardzo oszczędna. Komputer pokładowy dodatkowo informuje kierowcę o tym kiedy należy włączyć odpowiedni bieg, aby jechać zgodnie z zasadami eco-drivingu. Ekonomiczna jazda wymaga dość sporej pracy ze zmianą biegów, jednak jest ona przyjemna ze względu na precyzyjne działanie przekładni. Zawieszenie zapewnia prawidłowe utrzymanie pojazdu na zakrętach oraz odpowiedni komfort i pewność prowadzenia na wybojach. Problemem może być jedynie przeciętne wyciszenie kabiny i komory silnika.
Skoda Fabia jest autem zapewniającym sporą przyjemność z jazdy. Charakteryzuje się stylowym wyglądem, a jego funkcjonalna kabina zapewnia komfort. Auto gwarantuje ekonomiczną jazdę nawet na dalekich trasach.