Nieważne jakiego samochodu szukasz, bo... U nas go znajdziesz!

Dariusz Korzeniowski · 17.05.2017 · 0 komentarzy · 1042 wyświetleń

Skoda Fabia – jak zmieniał się popularny model?

Skoda Fabia należy do najbardziej popularnych miejskich aut. Pierwsze modele zostały wyprodukowane w 1999 r.

Samochód osobowy doczekał się trzeciej generacji, która jest produkowana od 2014 r. Jego konstrukcja opiera się na płycie podłogowej VW A04 – tę samą wykorzystano w Seacie Ibiza, Seacie Cordoba i Volkswagenie Polo.

Zaczęło się od wersji hatchback

Model był produkowany początkowo wyłącznie w wersji hatchback. Niemniej już w 2000 r. na rynek wprowadzono Skodę Fabię z nadwoziem typu kombi, a w 2001 r. do salonów trafił sedan. Pracowity koncern na tym nie poprzestał – dwa lata później wypuścił na rynek sportową odmianę Fabii oznaczoną skrótem RS.

Tour de France, czyli wersja limitowana

Od początku auto było dostępne w kilku wersjach wyposażeniowych. Ich gama uległa zmianie po faceliftingu w 2004 r. Zmodyfikowano między innymi przedni zderzak, a także klosze tylnych lamp. Dodatkowo zmieniono atrapę chłodnicy, a gama wzorów alufelg została poszerzona o nowe wzory. Niektóre wersje wyposażeniowe zyskały status limitowanych – na przykład Tour de France. Nabywcy, którzy zdecydowali się na tę wersję otrzymali m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, system ESP i ABS, elektryczne sterowanie szyb, światła przeciwmgłowe, a nawet szyberdach.

Targi motoryzacyjne w Genewie (2007) i II generacja

Podczas genewskich targów koncern zaprezentował drugą generację Skody Fabii. Jej konstrukcja opiera się na płycie podłogowej PQ24. Stylistyka pojazdu nawiązuje do modelu Roomster zaprezentowanego rok wcześniej. Trzy lata po premierze przeprowadzono facelifting, który polegał głównie na rozszerzeniu kolorystycznej palety lakierów, zmianie wzorów felg oraz standardowo – na odświeżeniu przednich reflektorów, atrapy chłodnicy i przedniego zderzaka. Przy okazji wprowadzono zmiany w zakresie palety jednostek napędowych. Silnik 1.6 zastąpiono nowoczesnym silnikiem 1.2 TSI. Wprowadzono też silniki 1.2 TDI i 1.6 TDI.

Targi paryskie (2014) – trzecia odsłona modelu

Skoda Fabia III generacji posiada konstrukcją opartą na płycie podłogowej PQ25. W standardowej wersji Active model oferuje takie udogodnienia, jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, system ESP i ABS oraz zestaw sześciu poduszek powietrznych. Samochód można wyposażyć w klimatyzację i komputer pokładowy. Wśród dostępnego dodatkowego wyposażenia wymienia się także skórzaną kierownicę wielofunkcyjną.

Modele Skody Fabii dostępne na rynku wtórnym znajdziesz na naszym portalu ogłoszeń motoryzacyjnych samochody.io. Internetowa giełda samochodowa daje Ci wiele możliwości – wykorzystaj je najlepiej, jak potrafisz.

Pytania? Zadzwoń do nas już teraz +48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl

Kontakt