Skoda Octavia to jeden z najlepiej sprzedających się pojazdów tej marki na terenie naszego kraju, a zainteresowanie tą wersją wcale nie maleje. W 2016 roku sprzedano prawie 17 tysięcy egzemplarzy i jest to ilość o 19% większa w porównaniu z 2015 rokiem. Oczywiście, aby utrzymać pozycję lidera należy pamiętać o różnych udoskonaleniach. W związku z tym Skoda zdecydowała się na modernizację tego bestsellera. Pierwszą zmianą rzucającą się w oczy jest nowy przód, który został odebrany dość chłodno przez użytkowników. Nowe reflektory posiadają technikę Full LED z funkcją dostosowania wiązki do różnych warunków ruchu drogowego. Są one również wyposażone w automatyczną zmianę świateł drogowych na mijania. Są one dostępne w cenie 1800 zł w ramach pakietu "Amazing".
Liczne i ciekawe nowe systemy
Skoda Octavia zaliczana jest do grona modeli kompaktowych, jednak pod wieloma aspektami jest ona podobna do samochodów klasy średniej. Auto charakteryzuje się dość dużymi rozmiarami, przestronnym wnętrzem oraz największym bagażnikiem w klasie kompaktowej. W aucie zastosowano również wiele rozwiązań poprawiających wygodę oraz bezpieczeństwo jazdy. Wyposażenie obejmuje między innymi systemy wykrywania pojazdów znajdujących się w martwym polu, wspomaganie cofania z miejsca parkowania, pomoc w cofaniu z przyczepą oraz kontrolę odstępu od pojazdów jadących z przodu. Dodatkowo zastosowany jest tempomat działający do 210 km/h, a także asystent pasa ruchu odpowiedzialny za korygowanie toru jazdu.Aktywne amortyzatory w systemie DCC zmieniają swoją twardość w pięciu trybach jazdy, a to z kolei przekłada się na wyższy komfort czy też lepsze i bezpieczniejsze pokonywanie zakrętów z dużą prędkością. Razem ze zmianą poziomu twardości amortyzatorów, zmianie ulega również charakterystyka jednostki napędowej, skrzyni biegów, układu kierowniczego czy też tempomatu.
Jednostka napędowa i jej parametry
Jeśli chodzi o silnik to jest to jednostka benzynowa generująca moc na poziomie 150 koni mechanicznych. Moc silnika na napęd przekazywana jest przez 7-biegową przekładnię. Pomimo masy 1,3 tony, pojazd zachowuje się na drodze dynamicznie i charakteryzował się dobrym przyspieszeniem oraz wysoką prędkością. Silnik 1,4 TSI nie spala wiele paliwa oraz nie generuje dużego hałasu. W standardowej trasie obejmującej również odcinki miejsce, poziom spalania wykazał 6,7 litrów paliwa na 100 kilometrów.Przekładnia DSG doskonale współpracuje z pojazdem i zmiany biegów są szybkie oraz bez niepotrzebnych szarpnięć i innych problemów.