Hummer H1 czy Toyota Mega Cruiser?
Dostępnych podobieństw wizualnych, H1 i Mega Cruiser mają więcej. Oba zostały pierwotnie opracowane do wojskowych, oraz oba zostały później sprzedane w luksusowej wersji cywilnej. Toyota Mega Cruiser jest dostępna w dwóch wersjach: BXD10 i BXD20. Chociaż BXD10 został zbudowany głównie jako pojazd wojskowy, ale także do zakresu ratowniczych lub ekspedycyjnych, poświęcamy się BXD20. W latach 1996-2002 Toyota oferowała Mega Cruiser na indywidualne zamówienia tylko na rynek japoński. Każda kopia została wykonana ręcznie. Chociaż nigdy nie są znane żadne oficjalne ceny, krążą plotki, że Mega Cruiser był kiedyś najdroższym samochodem produkcyjnym Toyoty.
Był tego jeden główny powód: sama wielkość Mega Cruiser! Przy długości 5,09 metra, szerokości 2,17 metra i wysokości 2,08 metra jest on nie tylko dłuższy, ale także wyższy i tylko nieco węższy niż Hummer H1. Ponieważ samochody w Japonii są opodatkowane według wielkości, mega krążownik był szczególnie drogi. Nie bez powodu japońskie samochody są niezwykle popularne. Ale to nie był jedyny powód wysokiej ceny Mega Cruiser, ponieważ Toyota wyposażyła go w najlepszą technologię terenową, dzięki czemu nie była w niczym gorsza od swojego prototypowego projektu H1 w terenie. Ma osie portalowe, trzy zamki, 37-calowe opony terenowe i wiele innych. Aby uzyskać maksymalny prześwit 42 centymetrów, podobnie jak Hummer H1, skrzynie biegów, dyferencjały i więcej zostały umieszczone w wyjątkowo szerokim tunelu środkowym.
Niesamowite, mały promień skrętu
Ale Toyota poszła o krok dalej. Oprócz opcjonalnego układu kontroli ciśnienia w oponach, Mega Cruiser był standardowo wyposażony w układ kierowniczy na wszystkie koła, którego Hummer nigdy nie miał. Aby uzyskać maksymalną zwrotność, tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu pod kątem do dwunastu stopni. Na przykład Toyota określa promień skrętu mega krążownika o długości 5,09 metra na prawie niewiarygodnym 5,6 metra.
Mega krążownik
Motoryzacja pojazdu terenowego XXL jest mniej imponująca: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o pojemności 4,1 litra znajduje się pod dużą maską z włókna szklanego. Moc jest zarządzana 155 KM i 380 Nm, przenoszenie mocy odbywa się za pomocą czterobiegowej automatyki. Istnieją różne specyfikacje liczb BXD20: prawdopodobnie zbudowano od 149 do 151 sztuk, z których tylko dwanaście pojazdów z kierownicą po lewej stronie. W dzisiejszych czasach kopie, które są na sprzedaż, pojawiają się bardzo rzadko. Jeśli oferowany jest Mega Cruiser BXD20, to głównie w Japonii lub Rosji. W Niemczech otwarta wersja wojskowa BXD10 jest obecnie sprzedawana. Dla tych, którzy chcą się jak najlepiej wyróżnić, ta rzadka Toyota Mega Cruiser jest właśnie właściwym samochodem.