Samochody turystyczne Audi były już reprezentowane przez prywatnych kierowców w pierwszym roku DTM w 1984 roku: brak pracy, brak profesjonalnych kierowców, brak sukcesu.
Mattias Ekström to odnoszący największe sukcesy kierowca DTM dla Audi
Dopiero w 1990 roku Audi weszło do DTM w fabryce - i zrewolucjonizowało go. Silnik V8 (konkurencja zbudowała czterocylindrowy) miał ponad 430 KM, a zatem przewyższał konkurencję. Potem była koncepcja napędu na wszystkie koła Audi Quattro.
Wynik: kierowca byłej Formuły 1 Hans-Joachim Stuck zdobył tytuł w 1990 roku, a Frank Biela w 1991 roku. Rajdowy as Walter Röhrl wygrał również wyścig z Audi.
Audi wydostało się w 1992 roku, w środku sezonu!
Powód: konkurencja narzekała na wał korbowy Audi, który bardziej odbiegał od produkowanego pojazdu niż przewidywał statut. Regulatorzy zgodzili się, Audi zakwaszone spakowało walizki.
Mieszkańcy Ingolstadt wrócili dopiero w 2000 roku. Abt Sportsline opracował wyścigową wersję Audi TT. Od 2000 do 2020 roku Audi było w DTM stale - i bardzo skutecznie. Kilku kierowców wygrało mistrzostwo samochodami z czterema pierścieniami, począwszy od 2002 roku z Laurentem Aïello w spektakularnym pojedynku z rekordowym mistrzem Berndem Schneiderem (Mercedes-Benz).
Kolejne tytuły to Mattias Ekström (2004/2007), Timo Scheider (2008/2009), Martin Tomczyk (2011), Mike Rockenfeller (2013) i ostatnio René Rast (2017/2019).
Samo Audi musiało również poradzić sobie ze skandalami i niepowodzeniami w DTM. Od zespołu wałów korbowych w 1992 r. Do sprawy wypychania na pierścieniu Austrii w 2015 r.
15 kierowców wygrało co najmniej jeden wyścig DTM dla Audi, w większości Mattias Ekström.