Toyota Celica to pojazd będący jednym z przedstawicieli segmentu G, czyli klasy samochodów sportowych. Oznacza to, że opisywany model był pojazdem mogącym pochwalić się bardzo dobrymi osiągami podobnymi do tych generowanych przez wyczynowe auta wyścigowe i rajdowe. Jednocześnie warto pamiętać, że w modelu tym zastosowano wiele rozwiązań, dzięki którym auto było dopuszczone do użytkowania w ruchu drogowym poza torem wyścigowym. Auto posiadało ograniczone wnętrze z miejscem dla 4-5 osób, więc użytkowanie go jako pojazdu rodzinnego mogło być na dłuższą metę niepraktyczne. Model ten został zaprojektowany głównie z myślą o użytkownikach zainteresowanych możliwością dynamicznego pokonywania krótkich oraz długich dystansów.
Opisywany samochód osobowy Toyota Celica był produkowany od 1970 do 2006 roku i w okresie tym powstało aż siedem generacji tego modelu. Każda z wersji wprowadzała zmiany w wyglądzie, zastosowanych jednostkach napędowych, elementach mechanicznych, wyposażeniu oraz technologiach. Modernizacje pozwalały na zachowanie dynamicznego charakteru auta oraz jego wysokiej jakości, trwałości i odporności na przeciążenia generowane w czasie jazdy z bardzo wysoką prędkością.
Najnowsza, siódma generacja modelu Toyota Celica była produkowana w latach 1999-2006. Auto takie było oferowane jako 3-drzwiowy liftback. Model ten posiadał napęd na przednie koła, na które moc była przenoszona przez 4-biegowe skrzynie automatyczne lub 5 oraz 6-biegowe przekładnie manualne. Silniki o pojemności 1.8 litra oferowały moc 143 i 192 koni mechanicznych, przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,2 i 8,7 sekundy oraz prędkość maksymalną 205 oraz 225 km/h.