Moskwicz 412
Moskwicz 412 bezwypadkowy , 50 KM , sprawne
- Samochody » 412
- Rok produkcji:
- 1971
- Przebieg:
- 72000 km
- Rodzaj paliwa:
- Benzyna
- Moc silnika:
- 50 KM
- Poj. silnika:
- 1479 cm3
- Rodzaj ogłoszenia:
- sprzedam
Moskwicz 412 bezwypadkowy , 50 KM , sprawne
Moskwicz 408 pełen komplet dokumentów, 45 KM , benzyna
Moskwicz jest marką samochodów produkowanych przez radzieckie a później rosyjskie zakłady samochodowe znajdujące się w Moskwie i istniejące w różnych okresach czasu pod różnymi nazwami. Marka ta funkcjonowała w latach od roku 1946. Nazwę OAO Moskwicz zakłady nosiły od 1992 roku wcześniej znane były pod skrótowymi nazwami KIM, MZMA i AZLK. Markę tę nosiły również samochody produkowane w zakładach Iżmasz w Iżewsku.
Pierwszym samochodem marki Moskwicz był model 400-420, była to kopia niemieckiego przedwojennego Opla Kadetta, wdrożony został do produkcji dzięki pomocy niemieckich specjalistów w ramach reparacji wojennych. Pierwsze auto opuściło fabrykę dnia 9 grudnia 1946 roku. Model 400-420 oraz jego udoskonalone wersje 401-420 i furgon 422 produkowane były do 1956 roku bez wprowadzania zasadniczych zmian do konstrukcji.
Opracowany w 1956 roku model 402 był początkiem drugiej generacji Moskwicz, od strony stylistycznej auto prezentowało się nowocześnie, niestety konstruktorzy pozostawili w nim przedwojenną jednostkę napędową o pojemności 1,2 litra i mocy 35 koni mechanicznych wraz z trzybiegową przekładnią. Niedomaganie to zostało usunięte w modelu 407 z roku 1958 w którym zastosowano silnik o pojemności 1,4 litra posiadający 45 koni mechanicznych i współpracujący z czterobiegową przekładnią manualną. Za model przejściowy między drugą a trzecią generacją uznać można model 403 posiadający drobne ulepszenia. Auta te były jednymi z wielu które osiągnęły powodzenie również na rynkach światowych. Posiadały one wersję kombi oznaczoną 423/424 oraz furgon o oznaczeniu 430/432.
Moskwicz 408 ujrzał światło dzienne w roku 1964, posiadał nowoczesne nadwozie oraz ulepszony silnik o pojemności 1360 cm3 wraz z nową przekładnią. Rozwojową wersją tego modelu był Moskwicz 412 zaprezentowany w 1967 roku z silnikiem o pojemności 1,5 litra, auto to produkowane było do roku 1975 w zakładach Moskiewskich oraz do połowy lat 90-tych ubiegłego wieku w zakładach Iżmasz w Iżewsku. Rodzina modeli 408/412 została zastąpiona w roku 1976 modelami 2138/2140 posiadającymi nieco zmienione nadwozie i te same jednostki napędowe. Modele te produkowane były do roku 1988. Oczywiście zarówno starszym jak i nowszym modelom odpowiadały wersje kombi oznaczone 426/427 i 2136/2137 oraz wersje furgon o oznaczeniach 433/434 i 2733/2734.
Milionowy egzemplarz Moskwicz powstał w 1967 roku, dwumilionowy w 1974 roku, trzymilionowy w 1980 roku natomiast czteromilionowy w roku 1986.
W roku 1986 powstała ostatnia czwarta generacja Moskwicz, wzorowany na modelu Simca 1308, Moskwicz 2141 Aleko, auto posiadało umieszczony wzdłużnie silnik oraz napęd na przednią oś, było to pierwsze w historii zakładów auto z pięciodrzwiowym nadwoziem. Po przemianach ustrojowych roku 1992 przedsiębiorstwo stało się spółka akcyjną i przybrało nazwę Moskwicz. Jednakże przestarzałe konstrukcje i brak nowych modeli sprawił że w warunkach wolnorynkowych nastąpił powolny upadek przedsiębiorstwa. Zakłady ogłosiły bankructwo 28 lutego 2006 roku.
Samochody osobowe 🥇. Moskwicz w Twojej okolicy ⭐ Mamy najwięcej kupujących ⭐ Przeglądaj oferty sprzedam i kupię aut osobowych w Posamochod.pl.
Pytania? Zadzwoń do nas już teraz
+48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl
Masz pytania lub problemy z użytkowaniem strony Po Samochód? Sprawdź nasze FAQ!
Znalazłeś błąd na stronie Posamochod.pl? Poinformuj nas o tym a otrzymasz kody rabatowe na dodanie ogłoszenia!