Polonez Atu
Polonez Atu Polonez
- Samochody » Atu
- Rok produkcji:
- 1987
- Przebieg:
- 12000 km
- Rodzaj paliwa:
- Benzyna
- Moc silnika:
- 84 KM
- Poj. silnika:
- 1598 cm3
- Rodzaj ogłoszenia:
- sprzedam
Polonez Atu Polonez
Polonez Caro 1.5, garażowany, na chodzie, w bardzo dobrym stanie
Polonez Caro Polonez
Polonez Caro STAN KOLEKCJONERSKI , LPG , ELEKTRYKA
Polonez Atu LPG , niski przebieg , serwisowany , USZKODZONY
Polonez 1.6 75 KM , NAPĘD NA TYŁ , ALUFELGI
Polonez 1.5 BOREWICZ , ORGINAŁ , SERWISOWANY
Polonez Atu
Następca Polskiego Fiata 125p – FSO Polonez – samochód osobowy produkowany przez warszawską Fabrykę Samochodów Osobowych od 1978 aż do 2002 roku. Przez te lata wprowadzono kolejne odmiany i przeprowadzono wiele modernizacji.
Polonez narodził się w wyniku umowy z Fiatem, dotyczącej opracowania projektu samochodu, który byłby nowocześniejszy i miał konstrukcję umożliwiającą jej unowocześnianie. Umowa przewidywała, że wszystkie elementy samochodu należało wykonać w Polsce, bez możliwości ich zakupu od Fiata. Z tego względu wykorzystano sprawdzone części i podzespoły Polskiego Fiata 125p.
Po poprzedniku Polonez odziedziczył wiele rozwiązań technicznych, w tym układ hamulcowy, zawieszenie, silnik. Nowością zaś było nowoczesne pięciodrzwiowe nadwozie typu liftback o zwiększonej wytrzymałości i sztywności, Polonez był też lepiej wyposażony, posiadał wygodniejsze fotele i bogatszą tablicę rozdzielczą.
Przez wiele lat uważano, że samochód i jego nadwozie są dobrze opracowane i nie ma potrzeby ich modernizacji. Większe zmiany wprowadzono więc dopiero w 1983 roku, w ich wyniku Polonez otrzymał między innymi elektroniczny zapłon silnika, zawieszenie tylne z resorami o dwóch piórach, gumowy spoiler na klapie bagażnika, plastikowy chwyt powietrza na masce. Zmodernizowany model oznaczono jako Polonez MR’83. Dwa lata później, w wyniku kolejnych zmian powstał kolejny model oznaczony jako Polonez MR’85, charakteryzujący się przednią częścią nadwozia przejętą z wersji Coupe.
W 1986 roku zwiększono pojemność silnika, wprowadzono regulację ustawienia lusterka zewnętrznego z wnętrza pojazdu, dodatkowe zabezpieczenie drzwi tylnych przed otwarciem przez dzieci oraz zmieniono przednią cześć nadwozia w ten sposób powstał model Polonez MR’86. Z kolei model Polonez MR’87 wyróżniał się dodatkowymi oknami za tylnymi drzwiami, które miały poprawiać widoczność. W tym czasie rozpoczęto także produkcję dostawczej wersji Poloneza – Truck. Następnym modelem był Polonez MR’89, w którym zmianom została poddana tylna część nadwozia.
W latach dziewięćdziesiątych pojawiły się nowe wersje Poloneza takie jak FSO Polonez Caro MR’91 (produkowany w latach 1991-1993), w którym wprowadzono niemal 270 zmian konstrukcyjnych i stylistycznych, a także Polonez Caro MR’93 (produkowany w latach 1993-1997) z poszerzonym rozstawem przednik i tylnych kół. Samochody te miały dostępne bogate wyposażenie dodatkowe m.in. centralny zamek, autoalarm, alufelgi, lakier metalizowany, klimatyzacja, wspomaganie kierownicy, przyciemniane szyby itd. Później pojawił się Daewoo-FSO Polonez Caro Plus MR'97 (produkowany w latach 1997-2002) z nową deską rozdzielczą, lakierowanymi zderzakami, hydraulicznym wspomaganiem kierownicy, ze zmienioną geometrią przednich kół, ze zwiększoną pojemnością bagażnika itp.
Przez lata Polonez powstał w wielu wersjach użytkowych (Truck, Cargo), jak i specjalnych (sanitarka, radiowóz, straż pożarna). Pojawiły się też modele sportowe Polonez 2000 Rally (zadebiutował w Rajdzie Monte Carlo 1979), Polonez 2500 Racing (była to hybryda która powstała z połączenia Poloneza z Lancią Stratos HF), Polonez 2000 Turbo (auto bez homologacji, wykorzystywane było jedynie podczas polskich imprez rajdowych), Polonez 1600C (wzmocniony silnik 1.5 OHV o maksymalnej mocy 130KM), Polonez 1.5C Turbo (auto wzmocnione turbodoładowaniem dzięki czemu generował moc 190KM) i Polonez Caro 1.4 MPI 16v (auto z silnikiem 1.4MPI od Rovera z wielopunktowym, elektronicznym wtryskiem paliwa o mocy 125KM).
Samochody osobowe 🥇. Polonez w Twojej okolicy ⭐ Mamy najwięcej kupujących ⭐ Przeglądaj oferty sprzedam i kupię aut osobowych w Posamochod.pl.
Pytania? Zadzwoń do nas już teraz
+48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl
Masz pytania lub problemy z użytkowaniem strony Po Samochód? Sprawdź nasze FAQ!
Znalazłeś błąd na stronie Posamochod.pl? Poinformuj nas o tym a otrzymasz kody rabatowe na dodanie ogłoszenia!