Amerykańskie samochody osobowe Chrysler zostały stworzone przez utalentowanego 50-letniego konstruktora Waltera Chryslera. Wszyto zaczął się od tego, kiedy to założyciel marki w 1912 roku miał okazję po raz pierwszy zetknąć się z branżą motoryzacyjną. Bardzo szybko objął stanowisko szefa w Buick Matros znajdującym się we Flint. Po kolejnym awansie na stanowisko prezesa, niedługo później w wieku 45 lat przeszedł na emeryturę. Mimo odpoczynku, po roku został ponownie poproszony o wsparcie w radzie nadzorczej w Maxwell Motor Company. I w ten sposób postanowił uruchomić produkcję swojej marki samochodów o nazwie Chrysler.
Pierwszy model. Chrysler Six zaczęto produkować w 1924 roku. Marka cieszyła się popularnością, dlatego wyprodukowano ponad 32 tysiące aut. Właściwie można powiedzieć, że firma zaczęła iść ja burza. Już po kilku latach koncern samochodowy obejmował 2 miejsce, na liście wszystkich producentów ze Stanów Zjednoczonych.
Tak jak w przypadku wielu innych marek II Wojna Światowa zmusiła do działań na potrzeby wojsk. Po wojnie kariera koncernu Chrysler była bardzo kręta. Jeszcze w latach czterdziestych na produkcji zapanował strajk pracowniczy, który trwał kilka miesięcy. Potem znowu nastała dobra passa, kilka wprowadzonych innowacji, nie tylko technologicznych, ale mających na uwadze wygląd karoserii.
W 1987 firma miała się rozwijać, poprzez wykipienie marki AMC. Natomiast 11 lat później stworzono koncern Daimler Chrysler, który powstał w wyniku połączenia Chrysler Corporation z Daimler-Benz. Wtedy to na rynku motoryzacyjnym pojawiły się między innymi Dodge Viper, a także PT Cruiser. Niestety dobra passa skończyła się dokładnie w 2009 roku. Wtedy to firma splajtowała. Mimo bankructwa, marką zainteresował się włoski Fiat, który początkowo wykupił jedną piątą udziałów. Ostatecznie w 2014 doszło do całkowitej fuzji Fiata i Chrysler. W ten sposób powstała nowa spółka Fiat Chrysler Automobiles.
Chrysler nie bał się designerskich eksperymentów. Dzięki temu powstał chociażby model w stylu retro Chrysler Pt Cruiser. Produkowano go w wersji kombi, cabrio, a także wersjach limitowanych Woodie, czy też Chrome Accents. Natomiast od 1984 roku wciąż produkowany jest samochód town&country, Chrysler Voyager. Chociaż na początku produkcja odbywała się jedynie z przeznaczeniem na rynek amerykański i to jeszcze pod nazwą Plymouth Voyager, to bardzo szybko postanowiono podbić także rynek europejski, oferując wybór silnika w dieslu. Bardzo ciekawym projektem był 4-drzwiowy sedan Dodge Startus, występujący bardzo blisko Chryslera Cirrusa. W tym modelu do wyboru były między innymi silniki 2.0 A588 R4 czy też 2.5 L Mitsubishi 6G73 V6.