Pontiac Grand-Prix
Pontiac Grand-Prix z USA , 140 KM , ELEKTRYKA
- Samochody » Grand-Prix
- Rok produkcji:
- 1994
- Przebieg:
- 132665 km
- Rodzaj paliwa:
- Benzyna
- Moc silnika:
- 140 KM
- Poj. silnika:
- 3100 cm3
- Rodzaj ogłoszenia:
- sprzedam
Pontiac Grand-Prix z USA , 140 KM , ELEKTRYKA
Pontiac Trans Sport LPG , MINIVAN , BEZWYPADKOWY
Pontiac G6 SZYBERDACH , SKÓRA, PRZYCIEMNIANE SZYBY
Pontiac Firebird 270 KM , TUNING , BEZWYPADKOWY
Pontiac Fiero 140 KM , sportowy , 2 osobowy
Pontiac Catalina 286 KM , ZABYTEK , I właściciel
Pontiac to jedna z najbardziej znanych amerykańskich marek samochodów, która przeszła już do historii, ale mimo to nadal wiele osób szuka modeli właśnie tego producenta.
Firma pojawiła się na rynku w 1906 roku, ale poważnie zaistniała, a właściwie została stworzona na nowo, dopiero w 1926 roku przez nowego właściciela - koncern General Motors. Pierwszy Pontiac - model 6-27 - pojawił się w sprzedaży w 1926 roku. Był on napędzany sześciocylindrowym silnikiem rozpędzającym wóz do 80 km/godz co jak na tamte czasy było wynikiem bardzo dobrym. Był on wytwarzany w dwóch wersjach – coupé i sedan. Odniósł on duży sukces w sprzedaży i przypadł do gustu wielu amerykańskim kierowcom. Aby zaspokoić rosnący popyt na samochody tej marki, poszerzono produkcję, a także wprowadzono nowy model Pontiac 6-29 Big Six – zmodyfikowany brytyjski samochód świeżo nabytej marki Vauxhall. Potem jednak wraz z Wielkim Kryzysem, który objął cały świat, spadła sprzedaż samochodów. Firma aby utrzymać sprzedaż operowała upusty, jednak na każdym sprzedanym samochodzie Pontiac tracił, zamiast zarabiać i zaczęto mówić o zlikwidowaniu marki. Ratunkiem okazało się wprowadzenie wspólnych z chevroletami części i podzespołów, co na krótką metę pomogło obu producentom , a także wprowadzenie profesjonalnego marketingu i reklamy, oraz nowych rozwiązań technicznych co przyciągnęło nowych odbiorców szukających czegoś nowego i niepowtarzalnego.
Po wojnie w 1946 roku wznowiono produkcję samochodów cywilnych (w czasie wojny, jak wiele firm motoryzacyjnych przestawił się na produkcję militarną). Sprzedaż znacznie wzrosła, ale w latach pięćdziesiątych Pontiac przeżył ponownie kolejny kryzys. Stało się tak, ponieważ cały czas sprzedawano niezawodne samochody ale o niezbyt nowoczesnych kształtach i Pontiac zaczął być postrzegany jako marka samochodów dla emerytów, a młode osoby szukały czegoś dla siebie co pozwoli im się wyróżnić i być bardziej na czasie. Nad marką znów stanęła groźba likwidacji.
Zarząd firmy postanowił jednak ratować ją i zmienić dotychczasowy wizerunek. Zadania tego podjął się Semeon Knudsen, który postawił na sportowy wizerunek, wprowadzając także markę w świat torów wyścigowych. Zaprezentowano udane modele GTO (jego produkcja trwała w latach 1964-1974, oraz wskrzeszona została jako 4 generacja i produkowana byłoa w latach 2004-2006) z bardzo mocnym silnikiem i lekkim nadwoziem oraz Firebird (okres produkcji to lata 1967-2002), które często pojawiały się w hollywoodzkich filmach dając dzięki temu bardzo dobrą reklamę, co przekładało się w pewnym stopniu na przyszłe sprzedaże danego modelu. Hasło reklamowe „Pontiac, Driving Excitement” (z ang. Pontiac, ekscytująca jazda) stał się faktem.
Tym sposobem firma w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych przeżywała szczyt popularności, a w przypadku modelu GTO podaż nie nadążała za popytem, z czego firma bądź co bądź bardzo się cieszyła. W sprzedaży pojawił się też w tym okresie inny sportowy wóz skierowany przede wszystkim do młodych ludzi – Ford Mustang. Pod koniec lat siedemdziesiątych (w 1978) Pontiac świętował wyprodukowanie 20-milionowego samochodu. W tym samym roku powstało 900 tys. samochodów tej marki, a w 1979 roku pobito światowy rekord – niemal milion wyprodukowanych pontiaków w ciągu roku, co było wręcz niewyobrażalnym wynikiem jak na ówczesne czasy.
W lach osiemdziesiątych najciekawszą propozycją marki był Pontiac Fiero (sportowe auto produkowane w latach 1984-1988), w założeniach miał być to miejski ekonomiczny samochód, ale klienci widzieli w nim szykowny sportowy wóz i samochód szybko stał się przebojem. Następnie pojawił się kolejny przebojowy Pontiac, Grand Am Jego okres produkcji był podzielony na 3 okresy:1973-1975, 1978-1980, 1985-2006). Do sprzedaży trafiła też zmodernizowana wersja Opla Kadetta, który został nazwany Pontiac LeMans, a dwa lata później zadebiutował pierwszy mini van – Trans Sport (okres produkcji to lata 1989-1998), który wyróżniał się, a nawet szokował futurystycznym, przeszklonym nadwoziem.
Pośród marek General Motors, Pontiac miał wyjątkowo sportowy charakter, nie miał jednak w ofercie na przykład żadnych pojazdów terenowych, które z czasem zyskiwały na popularności i coraz więcej osób przesiadało się do tego typu aut. Tymczasem klienci odwrócili się od sedanów i coupe na rzecz terenówek oraz minivanów. Sytuacja ta mocno dotknęła markę i nawet nowy model Aztec (produkowany w Meksyku w latach 2001-2005), który w założeniu miał łączyć cechy sportowego sedana, minivana i samochodu terenowego, okazał się porażką i cieszył się niewielkim zainteresowaniem, co de fa kto było gwoździem do trumny tej marki.
Kolejne posunięcia firmy, w tym model Vibe były bardziej udane, ale nie zdołały uratować kultowej marki. Koncern General Motors w 2009 roku ogłosił upadłość marki i po 84 latach amerykański Pontiac ostatecznie zniknął z rynku.
Samochody osobowe 🥇. Pontiac w Twojej okolicy ⭐ Mamy najwięcej kupujących ⭐ Przeglądaj oferty sprzedam i kupię aut osobowych w Posamochod.pl.
Pytania? Zadzwoń do nas już teraz
+48 555 888 777
lub wyślij e-mail na kontakt@posamochod.pl
Masz pytania lub problemy z użytkowaniem strony Po Samochód? Sprawdź nasze FAQ!
Znalazłeś błąd na stronie Posamochod.pl? Poinformuj nas o tym a otrzymasz kody rabatowe na dodanie ogłoszenia!